اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سالانه ۲۰ کیلوگرم زعفران از مزارع دهگلان برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان تصریح کرد: سالانه حدود ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

سالانه ۲۰ کیلوگرم زعفران از مزارع دهگلان برداشت می‌شود

سیدحامد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان اظهار داشت: طرح پایلوت کشت زعفران در ۴ روستای کاکه جان، قادرمرز، میرکی و بگه‌جان اجرا شده است که به طور میانگین ۱۰ بهره‌بردار در زمینه کشت، برداشت و بسته‌بندی آن به صورت مستقیم فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان عنوان کرد: به منظور رونق کشاورزی، تغییر الگوی کشت، بهره‌وری مناسب از منابع آبی و خاک و کشت محصولات با صرفه اقتصادی بالا طرح کشت زعفران از ۴ سال پیش در مزارع دهگلان آغاز شده است.

وی از افزایش سطح زیرکشت زعفران در مزارع دهگلان خبر داد و تصریح کرد: در اولین سال کشت زعفران تنها در نیم هکتار اجرا شد که این رقم با افزایش ۵ برابری به ۲و نیم هکتار رسیده است و می‌توان گفت که دهگلان جز چند شهر موفق در زمینه کشت زعفران در کردستان به شمار می‌رود.

احمدی ادامه داد: قیمت هر گرم زعفران پس از فرآوری ۲۰ هزار تومان و در هر کیلو حدود ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان تصریح کرد: سالانه حدود ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

وی ضمن حمایت از بهره‌برداران زعفران‌کار اذعان داشت: به طور میانگین به هر متقاضی کشت زعفران ۶۰ میلیون تومان تسهیلات مالی با سود ۷ درصد پرداخت می‌شود که تا کنون چندین نفر از کشاورزان دهگلان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان از سهم ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این شهرستان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور خبر داد و تصریح کرد: به منظور توسعه و رونق صنعت کشاورزی و کشت‌های نوین مانند زعفران کلاس‌های آموزشی، جذب سرمایه‌گذار، بهره‌گیری از توان علمی و دانش فعالان این حوزه و...نیز استفاده شده است.

انتهای پیام/ 86 / 2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول